Saturday 30 March 2013

cinta vs suka


Seringkali aku terdengar ungkapan ini…kusangkakan ianya hanyalah sekadar ungkapan sehinggalah pada suatu hari aku sudah benar-benar faham dengan ungkapan ini..
~cinta tak boleh dipaksa tapi boleh dipupuk~

“Awak…saya ingat lagi kali pertama awak bercakap dengan saya..saya tahu mesti awak tak akan ingat semua tu tapi sampai sekarang saya ingat lagi…ye, saya mengaku dulu saya tak pernah pun suka awak..saya rasa awak tak ada apa-apa kelebihan yang menarik hati saya..saya pandang awak sebelah mata je.  Sekarang saya da faham hukum karma…akhirnya saya suka awak..itu yang paling saya tak sangka..sampai beberapa bulan selepas tu kita berkawan…saya pernah harapkan awak jadi sebahagian daripada hidup saya..tapi saya tahu semua tu hanya satu mimpi…saya terlalu letakkan harapan yang tinggi pada awak..saya takut saya kecewa nanti..apa yang harus saya buat awak???”

p/s: cerita diatas hanyalah sebagai contoh ye..:)

ada apa dengan cinta sampai semua nak bercerita tentang cinta ye??
Kadang-kadang mungkin sy pon tak faham sebab tak tahu makna sebenar cinta sejati..

Macam mana nak tahu yang dia tu adalah cinta sejati? Ada tulis ke kat dahi?hahaha..memang mustahil la kan..tapi ada perbezaan antara cinta dan suka…

Kalau kita berdepan dengan orang yang kita CINTA
1)    Jantung kita akan berdegup laju
2)    Musim salji macam musin panas
3)    Akan rasa segan bila bertentang mata dengannya
4)    Apa yang nak dicakapkan kepada orang tu tak akan terkeluar dari mulut,terkelu!
5)    Akan berasa malu,segan…
6)    Tak boleh tengok mata dia..malu ar konon..:P
7)    Setiap perasaan CINTA bermula dari mata

Kalau kita berdepan dengan orang yang kita SUKA
1)    Bila berdepan dengannya kita akan rasa gembira
2)    Musim panas tetap sebagai musim panas yang indah
3)    Bila terpandang matanya, kita akan senyum
4)    Bila berdepan dengannya, apa yang mahu dicakapkan pasti boleh luahkan semuanya
5)    Depannya kamu tak akan berasa malu pun


Mood nyanyi: yang mana satu…idaman kalbu..lalalala
Mana satu yang korang rasa kalau berdepan dengan sape2 je la yang korang suka..haha
Ke x de rasa langsung? Agak aneh disitu..:P
Tu je untuk ari ni…time kasih..:)

No comments:

Post a Comment