Friday 4 April 2014

sahabat dan cinta

assalamualaikum..
dah bersedia nak tulis sesuatu yang diminta? kali ni my best friend request satu topik yang berdasarkan pemerhatian aku..sebagai sekadar pengetahuan saje..

aku memilih sahabat dan cinta..sebab cinta atau budi terlalu kompleks untuk aku..tak mampu nak fikir jejauh..
adakah betul orang cakap lelaki dan perempuan tak boleh berkawan sebab akhirnya akan jadi hubungan lain? sebab tu kalau nampak memana lelaki dan perempuan jadi best friend tu semua cakap diorang ni couple..yeah lelaki dan perempuan tak boleh jadi kawan biasa..mungkin sesetengah boleh

tapi semua ke macam tu? abis tu takkanlah takde langsung kawan lelaki kalau semua kawan nak ade perasaan? ia berbalik kepada tujuan dan niat kita sebenarnya..lagipun perasaan ni bukan ade butang on off kita nak control..mungkin sebab bila kita berkawan dengan seseorang tu dan kita suka cara dia, tak mustahil dari persahabatan bertukar percintaan..

a good thing kalau cinta kita adalah sahabat kita, dia dapat faham diri kita sebab dia dah selalu ada dengan kita tapi kadang2 boleh jadi dia muak dengan perangai kita terutama kalau bergaduh..bagi aku, benda ni ade baiknya dan ade buruknya..tapi betul jugak, semua hubungan pun mestilah ada proses berkenalan kan..sahabat dan kemudiannya jadi cinta tak salah pun..

tapi mesti akan keluar persoalan..adakah itu cinta atau sekadar perasaan caring terhadap sahabat? well, sejujurnya kita sendiri dapat kenal pasti perasaan kita tu..apa yang kita rasa bila jatuh cinta ataupun sekadar kawan biasa..the butterflies you feel when you with him,hear his name,looking at his picture or face to face..

macam best friend aku ni..cinta dia bermula dengan persahabatan jugak..mula2 classmate, tapi masa sem 1 takdelah diorang rapat pun..masuk sem 2 rasenye dah mula rapat..dan declare akhirnya kekal sampai sekarang..inshaAllah akan ke jinjang pelamin :) awal2 dah jumpa kan..senang..
lecturer aku ada cakap, masa afdal mencari pasangan hidup ni..2 sem terakhir sebelum habis study..haha..sebab? masa keje nanti susah nak cari dah..

aku?
diploma dulu aku tak pernah terlibat dengan sahabat dan cinta mahupun cinta monyet..setakat crush tu hado laa..bila crush pun dah ade yang punya..meratap la kau..haha..
sekarang?
sahabat dan cinta..wujudkah?


till meet again :)

No comments:

Post a Comment