Monday 21 October 2013

mencintai atau dicintai

assalamualaikum..

dah lama rasanya aku tak coretkan apa-apa di dalam blog ni..maksudnye post yang panjang berjela-jela..haha...kali ini, aku rasa macam nak ceritakan tentang mencinta atau dicinta..

kalau diberi pilihan, mahu dicintai atau mencintai?
kalau aku, versi tamak tetap ada, mahu mencintai dan dicintai oleh orang yang sama :)
tapi dalam dunia sekarang ni masih wujud lagi ke dua-dua kita dapat? selalunya salah satu je yang kita akan dapat terpulang kepada cara kita mencari dan cara kita menerima.

dari segi perspektif aku, kalau nak orang yang mencintai kita, konsepnya biarkan diri kita dikejar tapi kalau mahu mencintai, kita sendiri yang harus mengejar.  aku? aku lebih suka mengejar dari dikejar..tapi kena berani tanggung risiko sebab kata orang, semakin kita kejar cinta itu, semakin jauh ia lari..

pernahkah aku mengejar cinta?
tipulah kalau kata tak pernah..tapi itulah, semakin aku kejar semakin menjauh ia pergi. namun kali ini, aku takkan mencari lagi..kata orang kalau ada jodoh tak kemana.  belajar cintakan diri sendiri dulu sebelum mencintai orang lain.

jadi, kesimpulannya apa? mencintai atau dicintai lebih baik?
sepatutnya, dicintai lebih baik kerana jika seseorang mencintai kita, dia akan hargai dan cuba untuk tidak sakiti hati kita berbanding dengan mencintai, hanya kita yang memberi membuatkan kita yang akan selalu terluka dan memendam rasa dimana bila kita tak dapat menampung lagi rasa itu, hati itu akan hancur sehancurnya.



No comments:

Post a Comment